۱۷ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۱۶

رئيس دانشگاه تهران :

فرهنگ كار فراموش شده است / هيچ نظامي نمي تواند به دليل عدم وجود حداقل ها شانه از اجراي عدالت خالي كند

فرهنگ كار فراموش شده است / هيچ نظامي نمي تواند به دليل عدم وجود حداقل ها شانه از اجراي عدالت خالي كند

عميد زنجاني گفت: فلسفه مراسم معرفي و تقدير از كارمندان و مديران نمونه دانشگاه تهران اين است كه فرهنگ فراموش شده كار احيا شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي مهر، آيت الله دكتر عباسعلي عميد زنجاني - رئيس دانشگاه تهران روز گذشته در مراسم معرفي كاركنان نمونه دانشگاه تهران در تالار علامه اميني اين دانشگاه با بيان اين مطلب افزود: كارمندان دانشگاه به عنوان ركن سوم دانشگاه تهران رابطه بين استاد و دانشجو و امور آموزش و پژوهش را هموار مي كنند لذا اگر دانشگاه همراهي كاركنان را نداشته باشد به هيچ وجه سامان پيدا نمي كند.

وي ادامه داد: دانشگاه تهران 3 هزار كارمند شريف دارد كه در راه رسيدن دانشگاه به دو رسالت بزرگ تربيت نيروي متخصص و مومن و گام در عرصه توليد علم در سطوح ملي و بين المللي داراي نقش كليدي هستند.

عميد زنجاني از كارمندان و مديران دانشگاه تهران خواست با تمام ظرفيت كار كنند و گفت: با نگاهي به تاريخ كشور متوجه خواهيم شد كه ايران كشور كار بوده است و فرهنگ گريز از كار و كم كاري در آن وجود نداشته است و پركاري در امثال عاميانه ما موج مي زند. در فرهنگ اسلامي نيز كار يك ارزش والا است چرا كه پيامبر اكرم وقتي با جواني روبرو مي شد قبل از آنكه از ايمانش سوال كند از كار او مي پرسيد.

وي با مشابه توصيف كردن زمان فعلي با زمان امام حسن مجتبي (ع) گفت: در شرايطي كه فريب كاري تمام عرصه هاي حقيقت را پوشانده و تمام حقيقت زير پرده ريا و خودنمايي و تزوير رفته است امام حسن مجتبي با افشاگري از ماهيت باطل پرده بر مي دارد بنابراين در شرايطي كه فريب كاري تمام چهره حقيقت را پوشانده مي توان با پيشه كردن سيره امام حسن مجتبي كار كرد.

استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران افزود: شايد الگوي عدالت علي در شرايطي كه حداقل زندگي براي همه ميسر نيست و جامعه دچار فراز و نشيب هاي بسياري است بيشتر شبيه يك معجزه باشد اما هيچ نظام سياسي نمي تواند به دليل عدم وجود حداقل ها شانه از اجراي عدالت خالي كند. حتي در شرايط دشوراي كه حداقل ها هم وجود ندارد، مي توان عدالت را به طور نسبي اجرا كند.

رئيس دانشگاه تهران با اشاره به اختناق دوران امام حسين (ع) اظهار داشت: در شرايطي كه حتي نمي توان نفس كشيد، مي توان با الگو گرفتن از امام حسين (ع) حركت كرد.

کد خبر 391574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha